Kısa bilgiler – Etnografya Müzesi

2 09 2007

 33.jpg

Etnografya Müzesi’nin Atatürk Heykeli İtalyan Heykeltıraş Canonica tarafından l927 yılında yapılmıştır. Milli Eğitim Bakanlığı’nın yaptırdığı bu heykel 4 Kasım 1927’de Başbakan İsmet İnönü’nün katıldığı bir törenle açılmıştır.

Bu heykelde Atatürk askeri üniforması, sırtında pelerini ile at üzerinde tasvir edilmiştir.Bronz heykelin kırmızı mermerden yapılmış yüksek kaidesinde büyük panolar görülmektedir. Bunlardan sağdaki panoda Kurtuluş Savaşı’nda Ankara’yı yeni bir güneş aydınlatmakta, sağdaki panoda ise devrilmiş top arabalarıyla bir savaş meydanı tasvir edilmiştir. Anıtın ön yüzündeki madalyon içerisinde esir kumandanın Atatürk’e kılıcını teslim edişi, solda da otomobil içerisinde Atatürk’e zafer çiçeklerinin verilişi görülmektedir. Arka yüzdeki iki küçük madalyondan soldakinde Atatürk’ün söylevini dinleyenler, sağdaki madalyonda ise son Osmanlı Padişahı Vahdettin ve hanedanı görülmektedir.

İşlemler

Information

14 responses

5 11 2010
ece tuana turacı

çok yardımcı oldunuz thank you teşekür ederim emekleriniz boşa gitmedi emin olun!!:)

22 10 2011
selen

valla çok iyi yapmışsınız süper valla onun sayesinde 100 aldım

16 11 2011
yasin aslan üstündağ

süper

23 12 2011
hayal

bence çok saçma bir yanıt sende buna emin olabilrsin
bu arada ben hayal 6h sınıfına gidiyorum

23 12 2011
melek

bende bundan yüz aldım süper:D

18 04 2012
kübra

bende resim dersi için yapıyorum

27 12 2011
melek

bencede çok güzel bir yazı bu yazıyı çıkartanlara allah razı olsun bizim
bununla ilgili çoğu ödevlerimize yardımcı oldu burdan bu yazıyı çıkartanlara slm larımı iletirim büyüklerin elerinde küçüklerin gözlerinde öperimburdan harekese slm larımı iletirim:D

7 05 2012
buse ve sude

gerçekten çok güzel bir site yapmışsınız sayenizde arkadaşım ile birlikte sözlü notundan 100 aldık teşekkür ederiz…

7 05 2012
buse ve sude

öğretmenimiz bilgilerinizi çok beğendi ve arkadaşlarımız sitenin adını sordu
bu emekleriniz için size çok teşekkür ederiz. siteniz ödevlerimize çok yardımcı oluyor d.

4 12 2012
büşra

thank you teşekürler 100 aldım

5 12 2012
mehmet

çok güzel ben 1000 aldım süper thk you tşk. :) :D :/ :& :% :^^ :’ :! := :_ :?

5 12 2012
mehmet

100 aldım pardon

24 12 2012
nurgül çam

çok güzel bir yazı yapanın ellerine sağlık bana çok yardımcı oldunuz

22 05 2014
kamran

inşalah yrın benimkide yüz olur :D

Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

