kendi sözcükleriyle Burhan Alkar

28 12 2007

1928 (l930 tashih) yılında Filibe ‘ de doğdum. l951 yılında Gazi Eğitim Enstitüsü Resim-İş Bölümünden mezun oldum.1958 yılında aynı bölümün açtığı Modelaj Asistanlığı sınavını kazandım.l960 yılında Fransız bursu ile gittiğim Paris’te,Jülien Akademisinde Heykeltıraş Monsieur Mougene’in atelyesinde 1 yıl Heykel ve röliyef çalışmaları yaptım..Daha sonra kazandığım devlet bursu ile 1961-1965 yılları arasında Paris Güzel Sanatlar Yüksek Okulunda (Beaux-Arts)Monsieur Leyque ‘in atelyesinde 4 yıl süreyle Heykel ihtisası yaptım. 1965 yılında Gazi Eğitim Enstitüsü Resim-İş Bölümü’nde başladığım Modelaj öğretmenliği görevini l977 yılında emekli olana dek sürdürdüm. Bu süre zarfında,Heykel eğitiminin Gazi Eğitim Enstitüsünde başlamasında, yaptığım çalışma ve uygulamalar , yetiştirdiğim öğrencilerle,o günlere kadar yalnızca İstanbul ‘a ait bir uğraş olarak görülen Heykelin önce Ankara ve sonra da İzmir ve Samsun’a ulaşmasında katkılarım oldu.


İkisi yurtdışında olmak üzere ülke genelinde ,çoğu yarışmalar sonucu gerçekleşen ve 25 dolayında Anıtın sahibi olan sanatçı olarak , küçük heykellerle de 15 kadar kişisel sergi açtım ve bir o kadar da karma sergiye katıldım .


Kentsel alanlara konacak anıt ve heykellerin ,sanatçılara açık yarışmalarla belirlenmesinin Ankara’da bayraktarlığını yapan sanatçı olarak 70 li ve 80 li yıllarda çoğu Ankara’da olmak üzere 10-12 Anıt yarışmasının düzenleyicisi ve teşvikçisi oldum.
Sanat eğitimcisi olarak l989 yılında ,kuruluşunda öncülük ettiğim , Toprak Mahsulleri Ofisi Genel Müdürlüğü Dr. Ahmet Özgüneş Plastik Sanatlar Uygulama Merkezi ,Gazili Sanat Eğitimcisi arkadaşlarımın da katılımıyla , (Başta rahmetle ve sevgiyle andığım Söbütay Özer olmak üzere Vedat Can, Sabri Akça ve Erol Batırbek Resim derslerini. İhsan Çakıcı,Grafik derslerini, Burhan Alkar Heykel,Hulusi sezer Vitray ve Zeki Şahin Fotoğraf deslerini üstlenerek) faaliyete geçti.Sanat Merkezinin seramik derslerini Seçil Külahçıoğlu , Ahmet Ünal ve Banu Serim gerçekleştirdi. 18 yaşın üzerinde tüm sanatseverlere sanat eğitimi veren bu Kurum ,Cumartesi ,Pazar dahil haftanın her günü 9-22 saatlerinde açık olması,Plastik Sanatların 6 dalında eğitim vermesi ,4-4,5 yıl gibi kısa bir sürede 200 ü aşan öğrenci sayısına ulaşması ve açmış olduğu başarılı sergileriyle, yalnız Ankara için değil ülke genelinde de örnek bir kurum olduğunu gösterdi.Buna rağmen bu sanat merkezi 1993 yılında kapatıldı.
Son dönemde çoğunlukla küçük heykele yöneldim. Bu heykelleri de ,yine yeterli donanım ve geniş teknik olanaklara sahip aynı atelyemde bu kez mum kaybetme usulü ile bronz ve yüksek derecelerde seramik heykel olarak yapmaktayım
GESAM kurucu üyesi ve Birleşmiş Ressamlar ve Heykeltıraşlar Derneği üyesi Heykeltıraş olarak , halen Ankara’ da Ostim deki Atelyemde Heykel çalışmalarımı sürdürmekteyim.

İşlemler

Information

Bir Cevap Yazın

